Select Page

آیا عمل لاغری بازیگران واقعیت دارد؟ عمل لاغری بازیگران موفقیت آمیز بوده ؟ از عمل لاغری بازیگران چه الگوهایی می توان برداشت کرد؟  برخی از بازیگران روش‌های عمل جراحی را برای لاغر کردن خود بکار برده‌اند که ازجمله بهاره رهنما و نعیمه نظام دوست. این دو بازیگر با عمل جراحی اسلیو معده وزن خود را زیاد کاهش داده اند؛ اما این روش آخرین روش برای کاهش وزن می‌باشد شما باید راه‌های دیگری که مبتنی بر علم است را برای پیگیری کاهش وزن بکار ببرید.

عمل لاغری بازیگران، بهاره-رهنما

روش‌های زیادی برای کاهش سریع وزن زیاد وجود دارد. همان‌طور که گفته شد، بسیاری از برنامه‌های غذایی در شما احساس گرسنگی یا عدم رضایت ایجاد می‌کنند. این‌ها دلایل عمده‌ای است که رعایت رژیم غذایی برای شما دشوار است.

بااین‌حال همه رژیم‌های غذایی این تأثیر را ندارند. رژیم‌های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن مؤثر هستند و ممکن است راحت‌تر از رژیم‌های دیگر بتوان آن را رعایت کرد. در اینجا یک برنامه کاهش وزن 3 مرحله‌ای وجود دارد که شامل یک رژیم کم کربوهیدرات است و هدف آن:

  • اشتهای شمارا به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد
  • باعث کاهش سریع وزن می‌شود
  • سلامت متابولیک شمارا هم‌زمان بهبود می‌بخشد

عمل لاغری بازیگران

مصرف کربوهیدرات‌ها را کاهش دهید

مهم‌ترین قسمت کاهش قندها و نشاسته‌ها یا کربوهیدرات‌ها است. هنگامی‌که این کار را انجام می‌دهید، سطح احساس گرسنگی شما پایین می‌آید و به‌طورکلی درنهایت کالری کمتری می‌خورید. بدن شما به‌جای سوزاندن کربوهیدرات برای تأمین انرژی، اکنون شروع به سوزاندن چربی ذخیره‌شده برای انرژی می‌کند.

یکی دیگر از مزایای کاهش کربوهیدرات این است که سطح انسولین را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود کلیه‌ها سدیم و آب اضافی را دفع کنند. این باعث کاهش نفخ و وزن آب غیرضروری در بدن شما می‌شود.

به گفته برخی از متخصصان رژیم‌درمانی، کاهش وزن در حدود 5 پوند (4.5 کیلوگرم) گاهی اوقات بیشتر  در هفته اول غذا خوردن به این روش غیرمعمول نیست. این کاهش وزن هم چربی بدن و هم‌وزن آب را شامل می‌شود.

تحقیقات نشان می‌دهد که یک رژیم کم کربوهیدرات می‌تواند اشتها را کاهش دهد که باعث می‌شود بدون فکر کردن در مورد آن یا احساس گرسنگی، کالری کمتری مصرف کنید. به بیان ساده، کاهش کربوهیدرات می‌تواند به کاهش سریع و آسان وزن منجر شود .

 پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید

هر یک از وعده‌های غذایی شما باید شامل یک منبع پروتئین، منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد.

به‌عنوان یک قاعده کلی، سعی کنید روزانه دو تا سه وعده‌غذا بخورید. اگر بعدازظهر احساس گرسنگی کردید، چهارمین وعده غذایی را به آن اضافه کنید. ساخت وعده‌های غذایی خود به این روش باید میزان کربوهیدرات مصرفی شمارا به حدود 20 تا 50 گرم در روز کاهش دهد.

عمل لاغری بازیگران

پروتئین

خوردن پروتئین زیاد قسمت اساسی این برنامه است. شواهد نشان می‌دهد که خوردن مقدار زیادی پروتئین ممکن است مصرف کالری را 80 تا 100 کالری در روز افزایش دهد. رژیم‌های غذایی با پروتئین بالا همچنین می‌توانند هوس و افکار وسواسی در مورد غذا را تا 60 درصد کاهش دهند، میل به میان وعده در اواخر شب را به نصف کاهش می‌دهند و احساس سیری در شما ایجاد می‌کنند.  وقتی نوبت به کاهش وزن می‌رسد، پروتئین ماده مغذی مهمی است که باید درباره آن فکر کنید.

منابع پروتئین سالم شامل

  • گوشت: گوشت گاو، مرغ، گوشت گوسفند و بره
  • ماهی و غذاهای دریایی: ماهی آزاد، ماهی قزل‌آلا و میگو
  • تخم‌مرغ: تخم‌مرغ کامل با زرده
  • پروتئین‌های گیاهی: لوبیا، حبوبات و سویا

سبزیجات کم کربوهیدرات

از بارگیری بشقاب خود با سبزیجات کم کربوهیدرات نترسید. آن‌ها مملو از مواد مغذی هستند و می‌توانید مقادیر بسیار زیادی بخورید بدون اینکه بیش از 20-50 کربوهیدرات خالص در روز مصرف کنید. یک رژیم غذایی که بیشتر مبتنی بر منابع پروتئین بدون چربی و سبزیجات باشد حاوی تمام فیبرها، ویتامین‌ها و مواد معدنی موردنیاز بدن برای سالم بودن است.

بسیاری از سبزیجات کم کربوهیدرات هستند، ازجمله

  • کلم بروکلی
  • گل كلم
  • اسفناج
  • گوجه‌فرنگی‌ها
  • کلم پیچ
  • جوانه بروکسل
  • کلم
  • کاهو
  • خیار

چربی‌های سالم

از خوردن چربی نترسید. تلاش برای انجام هم‌زمان کربوهیدرات و کم‌چربی می‌تواند رعایت رژیم غذایی را بسیار دشوار کند.

منابع چربی‌های سالم عبارت‌اند از

  • روغن‌زیتون
  • روغن نارگیل
  • روغن آووکادو
  • کره

 

10 نکته کاهش وزن

در اینجا 10 نکته دیگر برای کاهش سریع وزن وجود دارد:

  1. یک صبحانه با پروتئین بالا بخوریدخوردنصبحانه با پروتئین بالا می‌تواند هوس و کالری دریافتی را در طول روز کاهش دهد.
  2. از نوشیدنی‌های شیرین و آب‌میوه خودداری کنیداین‌ها ازجمله موارد چاق‌کننده‌ای هستند که می‌توانید در بدن خود قرار دهید.
  3. قبل از غذا آب بنوشیدیک مطالعه نشان داد که نوشیدن آب نیم ساعت قبل از غذا باعث کاهش 44 درصدی وزن در طی 3 ماه می‌شود.
  4. غذاهای مناسب کاهش وزن را انتخاب کنیدبعضی از غذاها برای کاهش وزن بهتر از بقیه هستند.
  5. فیبر محلول بخورید: نتایجمطالعات نشان می‌دهد که فیبرهای محلول ممکن است باعث کاهش وزن شوند. مکمل‌های فیبر مانند گلوکومانان نیز می‌توانند کمک کنند.
  6. قهوه یا چای بنوشیدکافئین3 تا 11٪ سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد.
  7. رژیم خود را بر اساس غذاهای کامل قرار دهیدنسبت به غذاهای فرآوری شده سالم، پر سیرتر و بسیار کمتر باعث پرخوری می‌شوند.
  8. آرام غذا بخوریدسریع غذا خوردن می‌تواند به‌مرورزمان منجر به افزایش وزن شود، درحالی‌کهآرام غذا خوردن احساس سیری بیشتری ایجاد می‌کند و هورمون‌های کاهش وزن را تقویت می‌کند.
  9. هرروز خودتان را وزن کنیدمطالعات نشان می‌دهد افرادی که هرروز خود را وزن می‌کنند بسیار بیشتر دچار کاهش وزن می‌شوند و آن را برای مدت طولانی از بدن خود دور می‌کنند.
  10. خوب و باکیفیت بخوابیدخواب بهدلایل زیادی مهم استو کم‌خوابی یکی از بزرگ‌ترین عوامل خطر افزایش وزن است.

کاهش وزن

جدا از کاهش وزن، رژیم کم کربوهیدرات می‌تواند از بسیاری جهات سلامتی شمارا بهبود بخشد:

  • سطح قند خون در رژیم‌های کم کربوهیدرات به‌طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
  • تری گلیسیرید کاهش می‌یابد.
  • کلسترول LDL (بد) کاهش می‌یابد.
  • کلسترول HDL (خوب) افزایش می‌یابد.
  • فشارخون به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌یابد.
  • رعایت رژیم‌های کم کربوهیدرات می‌تواند به‌راحتی رژیم‌های کم‌چربی باشد